Objectiu general:
Analitzar el concepte de pensament computacional i els seus fonaments didàctics, coneixent i aplicant els diferents recursos disponibles per al seu treball a l'aula i valorant-lo com un sistema
transversal i globalitzador de resolució de problemes incorporant creativitat, raonament lògic i sentit crític
Objectius específics
- Conèixer i aplicar diferents recursos per treballar el pensament computacional a l'aula amb i sense ordinadors.
- Interpretar el pensament computacional com un sistema útil de resolució de problemes.
- Valorar la importància del pensament computacional ampliant el concepte de competència digital
- Identificar els diferents processos de el pensament humà implicats en la lògica computacional
- Familiaritzar-se amb diferents orientacions metodològiques per treballar amb èxit el pensament computacional a l'aula.
- Disposar d'informació relacionada amb la integració de la pensada computacional en el currículum oficial d'alguns països.
- Iniciar-se en el disseny de algorismes i diagrames de flux com a eines de suport a la pensada computacional
- Orientar el pensament computacional cap al disseny d'apps per a dispositius mòbils, multimèdia interactius, narracions, etc.
- Analitzar les diferents ofertes de robòtica per treballar a l'aula com una extensió de la feina en pensament computacional.
- Orientar la vocació professional i el temps d'oci de l'alumnat cap a la creació artísitica digital.