Títol |
Blocs amb Google APPS for education |
referents |
Tutores de 6è |
Centre |
Escola Pere Vila |
Matèria |
Català |
Nivell |
Cicle Superior |
Durada |
Tot el curs |
objectius |
- Motivar als alumnes en l'escriptura. - Aprendre a escriure un correu electrònic correctament. - Compartir documents per fer un treball cooperatiu. |
competències |
Competència digital. Competència per aprendre a aprendre. Competència lingüística i audiovisual. |
continguts |
El bloc personal. El correu electrònic i les seves parts. El Drive com eina per compartir recursos. L'expressió escrita. |
enllaç |
http://nototheboring.blogspot.com.es/ http://cocinaresartedl.blogspot.com.es/ |
Títol |
Fem pel·lícules amb Scratch |
referents |
Tutor de 3r |
Centre |
Escola Labouré |
Matèria |
Projecte. |
Nivell |
3r |
Durada |
Tercer trimestre. |
objectius |
Treball cooperatiu.
|
competències |
Competència digital. Competències comunicatives |
continguts |
Iniciació a l'Scrach |
enllaç |
|
Títol |
Infantium |
referents |
Mestre de P-4 i coordinadora d'informàtica |
Centre |
Escola Alexandre Galí |
Matèria |
Qualsevol |
Nivell |
P-4 |
Durada |
20 minuts cada dia |
objectius |
Ser competents des de tablet. Tenir un autocontrol de la seva progressió acadèmica |
competències |
- Aprendre a aprendre - Autonomia i iniciativa personal - Comunicativa lingüística i audiovisual - Matemàtica |
continguts |
Experiència Pilot d'infantium |
enllaç |
Títol |
iPad: ChatterPix (en prèstec del centre de recursos) |
referents |
Equip de cicle superior. |
Centre |
Escola Castella |
Matèria |
Medi Natural i llengua catalana. |
Nivell |
6è |
Durada |
4 sessions. |
objectius |
Seleccionar i organitzar la informació recollida de diversos mitjans. Saber comunicar la informació apresa amb l'ús de les tablets. Aprendre a enregistrar una producció oral pròpia i associar-la a una imatge utilitzant el programa ChatterPix. |
competències |
- Tractament de la informació i competència digital - Aprendre a aprendre - Autonomia i iniciativa personal - Comunicativa lingüística i audiovisual |
continguts |
Coneixement de l'aplicació d' IPad ChatterPix. Ús i utilitats. |
enllaç |
Títol |
CmapTools: El mapa conceptual |
referents |
Equip de cicle superior |
Centre |
Escola Castella |
Matèria |
Medi Natural |
Nivell |
6è |
Durada |
Primer trimestre (coincidint amb el treball de medi dels aparells del cos humà). |
objectius |
Seleccionar i organitzar la informació treballada a classe i recollida en diferents mitjans. Sintetitzar i jerarquitzar la informació apresa en un mapa conceptual. Elaborar un mapa conceptual utilitzant el programa CmapTools. |
competències |
- Tractament de la informació i competència digital - Aprendre a aprendre - Autonomia i iniciativa personal - Comunicativa lingüística i audiovisual - Coneixement i interacció amb el món físic |
continguts |
Coneixement del programa d'ordinador CmapTools. Funcionament i utilitat. |
enllaç |
Títol |
Google apps |
referents |
Mestra d'informàtica i tutores de 5è i 6è |
Centre |
Escola Drassanes |
Matèria |
Qualsevol àrea |
Nivell |
5è i 6è |
Durada |
A 6è es va introduir a mitjans del primer trimestre i ho utilitzaran la resta de curs. A 5è es va introduir a principis del segon trimestre i ho utilitzaran fins que acabin la primària. |
objectius |
Ús de les apps que proporciona Google per comunicar-se, treballar individualment o en petit grup on-line, guardar documents propis o compartits... Ser competents en l'ús de l'entorn Google. Ser competents des de qualsevol plataforma, ordinador, portàtil, tablet, mòbil. Tenir un autocontrol de la seva progressió acadèmica. |
competències |
- Tractament de la informació i digital - Aprendre a aprendre - Autonomia i iniciativa personal - Comunicativa lingüística i audiovisual - Matemàtica |
continguts |
A 6è s'ha plantejat l'ús del Google apps per poder treballar indivualment i poder-ho compartir amb facilitat amb tothom. També per poder treballar aquelles activitats que s'han fet a l'aula i es volen reforçar a casa. Com a recull de les seves notes, tant de proves, com de treballs o actitud per poder portar un control individual i grupal del seu progrés. L'App que més utilitzen és el Drive, com a carpeta i com a processador de textos. El correu i el calendari són més d'ús personal. Algunes tasques que han realitzat són: creació dels calendaris de grup-classe, preparació d'una cançó, treball de fraccions, creació d'una graella de treball de matemàtiques. Sempre es comença a l'hora d'informàtica i ho acaben quan volen i des d'on volen. A casa, a la biblioteca, al casal... A 5è s'ha plantejat com una segona agenda i espai de deures. Ho fan servir tots els mestres de 5è per qualsevol àrea. Fa poc que han començat a utilitzar-ho però s'hi han posat amb força. Tenen el calendari compartit on es van apuntant els deures i/o activitats extres que poden realitzar. |
enllaç |
Carpeta de 5è "Vegetables Vocabulary"
|
Títol |
Tablets amb infants TEA |
referents |
Tutors infants TEA |
Centre |
La Salle Comtal |
Matèria |
|
Nivell |
Infantil |
Durada |
Tot el curs |
objectius |
Treballar amb aquests infants els continguts propis de l'etapa mitjançant aquesta eina |
competències |
totes |
continguts |
Un cop feta una investigació de diferents aplicacions per a Tablet adequades per a infants amb TEA, s'ha anat mirant quines són les més adequades per a cadascun dels infants, ja que són infants amb un grau molt diferent entre ells
Depenent de l'infant es fa una interacció major o menor i es fan servir més un tipus d'aplicacions o unes altres. |
enllaç |
|
Títol |
Scratch - WeDo |
referents |
Cristina Santamaria |
Centre |
Escola Collaso i Gil |
Matèria |
Matemàtiques, programació i robòtica |
Nivell |
5è i 6è. CS |
Durada |
3 sessions + 2 sessions |
objectius |
|
competències |
COMUNICATIVES:
METODOLÒGIQUES
PERSONALS
CONVIURE I HABITAR EL MÓN
|
continguts |
|
enllaç |
Collajocs |
Títol |
Prezi En la classroom |
referents |
Núria V. (Música) - Eulàlia (tutora) |
Centre |
Àngel Baixeras |
Matèria |
Música - Informàtica |
Nivell |
6è. |
Durada |
8 sessions |
objectius |
- Produir, publicar i exposar una presentació multimèdia utilitzant el Prezi, i l'entorn classroom de google education. - Organizar i construir nou coneixement de manera autònoma integrant més d'un recurs digital (àudio, vídeo, enllaç) utilitzant les eines treballades. |
competències |
C2: Utilitzar les funcions bàsiques de presentacions multimèdia; C4: Cercar, contrastar, i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitLs C7: Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals; C8: Realitzar activitats en grup utilizant eines i entorns virtuals de treball cooperatiu. |
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
App Education |
referents |
Maria (AA) Àngels (Reforç) |
Centre |
Escola Mediterrània |
Matèria |
TOTES |
Nivell |
3r,4t,5è,6è |
Durada |
Tot el curs |
objectius |
Organitzar i construir nou coneixement de manera autònoma, integrant diferents recursos digitals, utilitzant les eines més adients per a un bon treball col.laboratiu. Desenvolupar hàbits d' ús saludable de les TIC, així com també mantenir una actitud crítica i prudent. |
competències |
Competència digital Competència aprendre a aprendre |
continguts |
Construcció del coneixement personal
Tractament de la informació |
enllaç |
|
Títol |
Monuments arreu del món, amb Google Maps |
referents |
Albert Ibáñez |
Centre |
Escola Parc de la Ciutadella |
Matèria |
Coneixement del medi natural i Social |
Nivell |
4rt de Primària |
Durada |
Dues sessions de 45 minuts |
objectius |
Domini bàsic de Google Maps |
competències |
Digital, autonomia personal, Descoberta de l'entorn. |
continguts |
Monuments arquitectònics o naturals de diversos punts del món. |
enllaç |
|
Títol |
Viatgem amb google maps |
referents |
CM ( 4 tutores, AA, Anglès i Castellà) |
Centre |
Escola Milà i Fontanals |
Matèria |
Llengua |
Nivell |
3r i 4t |
Durada |
Variable |
objectius |
|
competències |
|
continguts |
Coneixement de l'eina google maps. Funcions concretes de la llengua. |
enllaç |
|
Títol |
Aprenem a programar jocs. |
referents |
|
Centre |
Escola cervantes |
Matèria |
transversal |
Nivell |
4t, 5è i 6è |
Durada |
2 sessions de treballs amb fitxes i 2 més de creació. |
objectius |
|
competències |
|
continguts |
coneixement de l'Scratch coma eina de programació. |
enllaç |
Títol |
AcroTIC |
referents |
Gemma (especialista EF) |
Centre |
Escola Sant Joan Baptista |
Matèria |
Educació Física |
Nivell |
6è de primària |
Durada |
14 sessions (10 EF + 4 TAC) |
objectius |
1. Utilizar eines de dibuix per a la creció de figures humanes. 2. Utilizar les eines bàsiques de programes de dibuix per fer produccions pròpies. 3. Editar vídeo, de manera pautada, afegint algun efecte. |
competències |
Competència 1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar. Competència 3. Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment. |
continguts |
Llenguatge audiovisual: imatge, so i vídeo. |
enllaç |
|