Títol |
Presentació d'una sortida |
referents |
Cesc |
Centre |
Alexandre Galí |
Matèria |
TAC, català, |
Nivell |
6è |
Durada |
3x1h(correu electrònic), 1x1h(calendari), 2x1h(drive) 2x1h(classroom) |
objectius |
-aprendre a utilitzar les eines google del calendari, correu electrònic, drive i classroom. -ser capaç d'elaborar una presentació per explicar una sortida escolar. -buscar informació a la xarxa. -ser capaç de seguir una classe "a distància" utilitzant les eines google del correu i de classroom. |
competències |
C1 (Comunicativa lingüística i audiovisual) C3 (Tractament de la informació i Competència Digital) C5 (Aprendre a aprendre)
C6 (Autonomia i Iniciativa personal |
continguts |
-Elaboració d'una presentació per explicar una sortida : explicació de la sortida, transport utilitzat, temps emprat(google maps), recull de fotografies. -Utilització de les eines google(calendari, correu electrònic, drive, classroom).
|
enllaç |
enllaç |
Títol |
Lego stop motion |
referents |
Núria Viñals |
Centre |
Àngel Baixeras |
Matèria |
Llengua Catalana - Educació Artística (Plàstica i Música) |
Nivell |
Projecte amb alumnes de 1r. |
Durada |
9 sessions d'una hora |
objectius |
1. Fer participar als alumnes per mitjà de la metodologia de treball per projectes. 2. Propiciar el treball interdisciplinari. 3. Donar vida als personatges d'una història, mitjançant la tècnica de l'stop motion. 4. Emprar estratègies de comunicació per al treball en grup.
|
competències |
C1 (Comunicativa lingüística i audiovisual); C2 (Artística i Cultural); C3 (Tractament de la informació i Competència Digital); C5 (Aprendre a aprendre); C6 (Autonomia i Iniciativa personal; C8 (social i ciutadana). |
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Ens posem a prova: KAHOOT |
referents |
Mª Rosa |
Centre |
Castella |
Matèria |
Interdisciplinar: Medi, Català, E.Artística, Tac |
Nivell |
Projecte C.M. (tercer i quart) |
Durada |
|
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Food Chains |
referents |
Cristina Santamaria |
Centre |
Collaso i Gil |
Matèria |
English, medi, TAC |
Nivell |
3r |
Durada |
9 sessions aprox. |
objectius |
- Afavorir l'aprenentatge col·laboratiu i entre iguals. - Fomentar la pròpia responsabilitat en l'aprenentatge. - Emprar les TIC per a facilitar el procés d'aprenentatge. - Utilitzar eines d'autoavaluació i avaluació entre iguals. |
competències |
- Comunicativa lingüística - Tractament de la informació i competència digital - Aprendre a aprendre - Competència d'autonomia i iniciativa personal - Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic |
continguts |
- Conèixer els components d'una cadena alimentària: productors - consumidors, predadors - preses, descomponedors.
- Identificar el flux d'energia en les cadenes alimentàries. - Elaboració d'un cartell que representi diverses cadenes alimentàries, emprant el processador de textos i realitzant cerques d'imatges a Internet. |
enllaç |
http://agora.xtec.cat/ceip-collaso/moodle/mod/book/view.php?id=12301 (accés com a visitant) |
Títol |
Treballem l'estructura del conte |
referents |
Jordi i Maria |
Centre |
Drassanes |
Matèria |
Català |
Nivell |
2n de Primària |
Durada |
1 sessió de 2 hores |
objectius |
conèixer les parts del conte, dissenyar històries a través de personatges i escenaris, treballar en equip, conèixer i utilitzar les noves tecnologies a l'aula |
competències |
Comunicativa (lingüística i artística) Metodològica (competència digital i aprendre a aprendre) Personal (autonomia i iniciativa personal) Conviure i habitar el món (social) |
continguts |
el conte |
enllaç |
Títol |
KAHOOT |
referents |
Miquel |
Centre |
Labouré |
Matèria |
Interdisciplinar |
Nivell |
Primària |
Durada |
|
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Remodelem la Plaça Hilari Salvadó |
referents |
Guillem Castro |
Centre |
Mediterrania |
Matèria |
Medi social, llengua catalana i matemàtiques. |
Nivell |
Projecte amb alumnes de 6è |
Durada |
6 sessions |
objectius |
1. Elaborar una enquesta amb els ipads per conèixer la opinió dels alumnes de l’escola sobre la Plaça Hilari Salvadó. 2. Recollir els resultats de les enquestes en unes taules fetes prèviament amb el full de càlcul de Google Drive. 3. Elaborar gràfics amb el full de càlcul Google Drive. 4. Aprendre a treballar en equip, organitzar les tasques que s’han de fer i arribar a acords respectant la diversitat d’opinió. |
competències |
C1 (Comunicativa lingüística i audiovisual); C2 (Artística i Cultural); C3 (Tractament de la informació i Competència Digital); C5 (Aprendre
a aprendre); C6 (Autonomia i Iniciativa personal; C8 (social i ciutadana). |
continguts |
Elaboració d’enquestes: formulació de preguntes, creació de possibles respostes. Google Drive: elaboració de fulls de càlcul, accedir-hi des de diferents entorns simultàniament, crear gràfics de barres. |
enllaç |
|
Títol |
Explica'm un conte |
referents |
Neus, Carlota, Joanma, Toñi, Sílvia, |
Centre |
Milà i Fontanals |
Matèria |
Llengua catalana; Educació artística; TAC |
Nivell |
2n de Primària |
Durada |
6 sessions aproximadament |
objectius |
- Utilitzar les fotografies narrades per introduir l'stop motion i elaborar una petita producció amb l'ajuda de mitjans plàstics. - Construir i compartir petites històries. - Generar el treball en grup motivant intercanvi d'experiències opinions, idees i valors. - Gaudir de les idees dels companys de grup i aprendre la flexibilitat dels canvis que s'infringeixin en la pròpia idea inicial. |
competències |
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual (converses, producció de textos, descripcions...) - Tractament de la informació i la competència digital. - Competència d'aprendre a aprendre. - Competència artística ( emprar elements del llenguatge visual amb tècniques i eines artístiques per expressar-se i comunicar-se)
|
continguts | Confecció d'una història |
enllaç | https://www.youtube.com/watch?v=GM204bpOvDo |
Títol |
Edat Moderna |
referents |
Marta, Angelina, Oscar |
Centre |
Parc de la Ciutadella |
Matèria |
Projecte. Medi |
Nivell |
6è |
Durada |
3 sessions de 2 hores. |
objectius |
- Donar a coneixer als alumnes noves apps per treballar a classe. - Fer participar als alumnes per mitjà de la metodologia de treball per projectes. - Propiciar el treball interdisciplinari. - Crear les propies incognites sobre un tema plantejat. - Crear un treball comú des de el punt de vista individual. |
competències |
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual (converses, producció de textos, descripcions...) - Tractament de la informació i la competència digital. - Competència d'aprendre a aprendre. -Autonomia i iniciativa personal. |
continguts |
-Crear unes preguntes a partir dels coneixements adquirits. -Utilitzar una app educativa per reforçar els coneixements treballats. -Treballar de manera grupal i individual.
|
enllaç |
|
Títol |
Fem codis QR |
referents |
Mar Castan |
Centre |
Pere Vila |
Matèria |
Llengua Catalana, TAC |
Nivell |
2n primària |
Durada |
8 sessions de 45/50 minuts |
objectius |
Conèixer, llegir, expressar i valorar el descobriment. Llegir tipologies diverses. Ser capaç de buscar les diferencies i les semblances entre tipologies. Llegir en veu alta. Explicar allò llegit. Fer ús de recursos TIC. Elaborar el propi text i amagar-lo. Planificar l’elaboració de les produccions. Buscar, recollir i seleccionar informació relacionada amb la producció. Produir i editar textos tenint en compte les fases: introducció, nus, desenllaç. Revisar la producció. |
competències |
Tractament de la informació i competència digital. Aprendre a aprendre Autonomia i iniciativa personal. Social i ciutadana |
continguts |
Normes bàsiques que regeixen la interacció oral. Interacció entre el grup classe. Valoració del textos treballats. Comprensió de les informacions escrites en diferents formats Capacitat crítica.
Descobrir les normes ortogràfiques. Valoració dels signes de puntuació utilitzats. Lectura en veu alta. Ús de textos escrits i audiovisuals com a font d’aprenentatge. Observació de l’organització dels textos. Interès i curiositat per descobrir el que s’amaga. Observació i pràctica dels signes gràfics. Planificació, escriure i revisió. Producció de diferents tipologies textuals. Utilització d'eines tac: processador de textos, tauleta/móvil. |
enllaç |
|
Títol |
Vídeos amb còmic |
referents |
Natalia Figueruelo |
Centre |
Pere Vila |
Matèria |
Llengua Catalana, TAC |
Nivell |
5è primària |
Durada |
2 sessions de 50 minuts |
objectius |
a. Gaudir de l’experiència. b. Resumir una història en frases curtes.
c. Adequar el contingut d’una història amb ambientació i música. |
competències |
Tractament de la informació i competència digital. Aprendre a aprendre Autonomia i iniciativa personal. Social i ciutadana |
continguts |
aEls escenaris dels còmics. La importància dels escenaris en la història. Capacitat crítica.
Descobrir les normes ortogràfiques. Resum de la història a partir de frases curtes Observació de l’organització dels textos. Producció d'un vídeo. Utilització d'eines tac: tauleta/móvil. |
enllaç |
http://agora.xtec.cat/escolaperevila/general/la-caputxeta-com-mai-lhavies-vist/ |
Títol |
kahoot |
referents |
Alba Franquesa |
Centre |
Pia Sant Antoni |
Matèria |
Itinerari d'aprenentatge |
Nivell |
3r Primària |
Durada |
2 sessions |
objectius |
Interdisciplinar: Medi, Català, E.Artística, Tac |
competències |
Tractament de la informació i competència digital. Aprendre a aprendre Autonomia i iniciativa personal. Social i ciutadana |
continguts |
Animals vertebrats |
enllaç |
|
Títol |
Kahoot! |
referents |
Víctor Nebot |
Centre |
Rubén Dario |
Matèria |
Anglès |
Nivell |
3r |
Durada |
15 minuts |
objectius |
Practicar el vocabulari clau de la unitat 4: els aliments. |
competències |
|
continguts |
Vocabulari clau referent al menjar. Unit 4. |
enllaç |
https://create.kahoot.it/#quiz/63554ee0-f5a1-4457-bc93-25503b0a3648 |
Títol |
StopMotion - PI Egipte |
referents |
David Abad Camprubí |
Centre |
Sagrada Familia |
Matèria |
Informàtica |
Nivell |
5è de Primària |
Durada |
4 sessions d'una hora de durada (4h totals) |
objectius |
Aplicació dels continguts treballats a la resta de matèries durant la realització del PI sobre Egipte per a fer una petita historieta StopMotion. |
competències |
Tractament de la informació i competència digital. Expressió oral. Aprendre a aprendre. Autonomia i iniciativa personal. |
continguts |
Planificació de les tasques amb un StoryBoard. Producció de diferents vídeos multimèdia. Utilització d'eines tac: tauleta/móvil. Enregistrat d'àudio amb mòvil. Utilització de l'App StopMotion Edumotion per a produir els vídeos. Utilització de Movie Maker per a muntar els vídeos finals. |
enllaç |
|
Títol |
???? |
referents |
Lara Bou |
Centre |
Sant Joan Baptista |
Matèria |
Matemàtiques, Coneixement del Medi, Llengua Catalana i Llengua Castellana |
Nivell |
|
Durada |
1 hora setmanal |
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|