Títol |
Gamificació: Viatges espacials amb robòtica educativa |
referents |
David Camprubí |
Centre |
Sagrada Família |
Matèria |
Informàtica - Robòtica |
Nivell |
Infantil (P-5) i 1r i 2n de Primària |
Durada |
6 sessions d'1h cadascuna |
objectius |
- El sistema solar: planetes. - BeeBots: aprendre'n el funcionament i programar-los. - Treball Cooperatiu. - Ús de les noves tecnologies a l'aula. |
competències |
- Competència digital. - Aprendre a aprendre. - Competència matemàtica: Resolució de problemes (desplaçament d'aproximadament 15cm cada moviment del robot). - Autonomia i iniciativa personal. |
continguts |
- Llenguatge direccional, girs, lateralitat i altres conceptes espacials bàsics. - BeeBot / BlueBot - Tauletes en el cas de BlueBots - Cartes amb missions/submissions i insíginies per a l'alumnat. Es poden generar amb hearthcards.net o mtgcardmaker.com o altres recursos disponibles a la xarxa. |
enllaç |
https://drive.google.com/open?id=1a2tkZCU6pppgZzKEB5-Mo7bXwygWMoLk |
Títol |
|
referents |
Miquel Baixench |
Centre |
Labouré |
Matèria |
|
Nivell |
Primària |
Durada |
|
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Breakout: Els detectius i el Secret de la Caixa |
referents |
Maria Bessa |
Centre |
Castella |
Matèria |
Medi/Matemàtiques i Informàtica |
Nivell |
Primària |
Durada |
2 sessions |
objectius |
- Utilitzar els ipads com eines quotidianes - Identificar i recòneixer l'aplicació d'un codi QR - Potenciar el treball en grup - Desenvolupar el pensament deductiu i aprendre a resoldre problemes |
competències |
- Competència digital - Aprendre a aprendre - Capacitat per resoldre problemes reals en diversos contextos |
continguts |
- Ulitilzació IPADS - Codi QR - Kahoot per avaluar medi de 2n. - Habilitats matemàtIques de càlcul i orientació |
enllaç |
https://photos.app.goo.gl/NKRi9q8aQKXSs9eAA |
Títol |
kahoot Animal |
referents |
Oscar Bueno |
Centre |
Parc de la Ciutadella |
Matèria |
Medi |
Nivell |
Primària |
Durada |
2 sessions |
objectius |
- Comprovar els coneixements adquirits durant la realització del projecte. - Incentivar el treball en equip. - Desenvolupar la creació de noves maneres de treballar els projectes. - Crear una manera ludica d'aprenentatge. |
competències |
- Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estrategies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes. - Utilitzar materials de manera eficient amb coneixements cientifics i criteris tecnològics. - Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d'acord amb les tasques a realitzar. - Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col.laboratiu. |
continguts |
-CREACIO DE KAHOOT ANIMAL. - UTILITZACIÓ DE SOBRETAULES. |
enllaç |
https://blocdelsgrans.blogspot.com/ |
CODITítol |
CODI QR |
referents |
Joan M. Canet |
Centre |
Milà i Fontanals |
Matèria |
Música |
Nivell |
Primària 2n |
Durada |
6 sessions |
objectius |
● Identificar un codi QR. ●Fomentar el treball cooperatiu. |
competències |
● Tractament de la informació i competència digital. ● Competència d'aprendre a aprendre. ● Competència artística i cultural. |
continguts |
● El codi QR: definició i utilitat. ● La tauleta |
enllaç |
http://agora.xtec.cat/escmilaifontanals/general/els-nens-de-segon-han-fet-una-canconer-infantil-amb-codis-qr-incorporats/
|
Títol |
Taller de Robòtica |
referents |
Rosa Cucurull |
Centre |
Escola Milà i Fontanals |
Matèria |
Diverses |
Nivell |
3r de Primària |
Durada |
6 sessions |
objectius |
|
competències |
- Tractament de la informació i competència digital
|
continguts |
- LEGO WeDo 2.0 |
enllaç |
http://agora.xtec.cat/escmilaifontanals/general/robotica-a-3r/
|
Títol |
iMovie |
referents |
Guillem Castro |
Centre |
Mediterrània |
Matèria |
Tallers de Plàstica |
Nivell |
Primària |
Durada |
3 sessions |
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Póster Interactiu |
referents |
Jordi Crespo |
Centre |
Drassanes |
Matèria |
Projecte Grup de Música |
Nivell |
3r Primària |
Durada |
6h |
objectius |
Enllaçar l'activitat final del nostre projecte amb el póster del procés mitjançant l'app LAYAR |
competències
continguts |
3. Tractament de la informació i competència digital
https://drive.google.com/folderview?id=1VJPC_-uwnX9sAai9TUAzsgT7l04zuyk0 |
enllaç |
https://youtu.be/G1d2ZwAHFgU |
Títol |
Orla amb sorpresa |
referents |
Natalia Figueruelo |
Centre |
Pere Vila |
Matèria |
Tutoria - Català |
Nivell |
Primària 6è |
Durada |
3 sessions |
objectius |
- Millorar l'expressió oral. - Conèixer una nova aplicació, LAYAR. - Enriquir una activitat preestablerta donant-li un caire tecnològic. |
competències |
Competència expressió oral Tractament de la informació i competència digital
|
continguts |
La importància de la vocalització per que s'entengui bé un missatge oral gravat. Descobriment de noves maneres d'enriquir les feines/presentacions. |
enllaç |
https://drive.google.com/open?id=1BpDAX4qU83TNuHLWTqmWT9zbxsaYBZgQ
|
Títol |
Matemàgiques???? on es l'experiència TAC |
referents |
Natalia Figueruelo / Xavi Garcia |
Centre |
Pere Vila |
Matèria |
Mates |
Nivell |
Primària 1r |
Durada |
1 sessió setmanal |
objectius |
- Millorar el càlcul mental. - Introduir el treball col·laboratiu en grups. - Millorar l'autonomia en la lectura. |
competències |
Competència matemàtiques Competència lectora i la comprensió.
|
continguts |
La rapidesa en càlcul mental. El treball en equip.
|
enllaç |
|
TítolB |
Bee Bots |
referents |
Rebeca Nuñez |
Centre |
Alexandre Galí |
Matèria |
Matemàtiques |
Nivell |
1r Primària |
Durada |
5 sessions |
objectius |
- Conèixer el funcionament del Bee bot i les seves possibilitats. - Iniciar el llenguatge de programació. - Millorar el treball en petit grup. - Aprendre a fer itineraris. |
competències |
- Competència digital. · Utilitzar i programar el Bee Bot per realitzar un recorregut determinat. · Realitzar treballs en grup utilitzant el Bee Bot. · Actuar de forma responsable en l’ús d’aquest material. - Competència matemàtica. · Traduir un problema a una representació matemàtica. · Fer preguntes i generar problemes. · Fer conjectures matemàtiques adients a una situació determinada. · Establir relacions entre diferents conceptes. · Identificar les matemàtiques implicades en una situació quotidiana. · Expressar idees i processos matemàtics de manera comprensible tot emprant el llenguatge verbal (oral i escrit). · Usar les eines tecnològiques (el Bee Bot) de forma ajustada a una determinada situació. - Competència lingüística. · Interactuar oralment en una situació comunicativa.
|
continguts |
- Bee Bot. - Itineraris. - Orientació espacial (dreta, esquerre, endavant, enrere...). |
enllaç |
|
Títol |
|
referents |
Mar Subirach |
Centre |
Sant Joan Baptista |
Matèria |
|
Nivell |
Primària |
Durada |
|
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Fem petites històries (stop motion) |
referents |
Luis Lecina |
Centre |
Cervantes |
Matèria |
Llengua i TAC |
Nivell |
1r Primària |
Durada |
3-4 sessions |
objectius |
- Treball de l'expressió escrita. - Treball de la imatge. - Fer fotos amb l'iPad - Emprar l'app Stop Motion d'apple. |
competències |
competència linguística i competència digital. |
continguts |
- Creació de textos. ( els infants abans de fer servir l'app han de elaborar un text narratiu on s'expliqui algun fet divertit o algun acció que vulguin gravar amb l'ipad. També han de explicar els personatges i l'entorn on es produeix l'acció). - Elecció d'un entorn i personatges senzills. - Elaboració de fotos amb l'iPad. - Ús de l'app stop motion d'iPad per tal de fer un curt de pocs segons donant moviment a les fotos realitzades. - Ús del llenguatge digital com a eina per transmetre informació.
La idea aproximar l'ús de les tablets al més petits de l'etapa. Fer un petit vídeo amb aplicacions molt senzilles i intuitives. La càmara de l'iPad per fer fotosi amb l’app Stop Motion per donar-les moviment tot aconseguin una creació divertida.
|
enllaç |
https://drive.google.com/file/d/1hgQKaxRKPYbmfY-T0Hb_jq-dL2qiToPr/view?usp=sharing |
Títol |
|
referents |
Mercedes Lorenzo |
Centre |
Sant Felip Neri |
Matèria |
|
Nivell |
Primària |
Durada |
|
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Shuffle amb Layar |
referents |
Victor Nebot |
Centre |
Rubén Dario |
Matèria |
Educació Física |
Nivell |
Primària |
Durada |
Una sessió |
objectius |
Treballar la expressió corporal i en concret la dansa a través de les noves tecnologies. |
competències |
Dimensió expressió i comunicació corporal. Competències 5 i 6. |
continguts |
|
enllaç |
https://drive.google.com/open?id=1mSj1GhrzIHXtsGSw1iw8TI6MwAig4wVZ |
Títol |
|
referents |
Cristina Santamaria |
Centre |
Collaso i Gil |
Matèria |
|
Nivell |
Primària |
Durada |
|
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Tutorials "Do it yourself" |
referents |
Joana Puig - Nuria Viñals |
Centre |
Baixeras |
Matèria |
Àmbit Lingüístic (Llengua estrangera: anglès) - Àmbit Digital |
Nivell |
Primària - 6è. |
Durada |
12 sessions d'un hora - 3r. trimestre |
objectius |
- Utilitzar la llengua anglesa a nivell oral i escrit adaptant-la a una situació concreta real. - Construir un tutorial d'una manualitat cercant informació a internet i visualitzant diferents models |
competències |
- Competències de l'àmbit lingüístic: C2 - C7 - C8 - C9 - C11. - Competències de l'àmbit digital: C3 - C5 - C7 - C8 - C9 - C10. |
continguts |
- Textos de tipologia diversa en diferents formats i suports. - Estratègies per a l'expressió: planificació, producció i revisió. - Organització i estructura discursiva del text: adequació, coherència i cohesió. - Fluïdesa oral - Gestió i comunicació de la informació - Ús dels recursos digitals. - Fonts d'informació digital - Llenguatge audiovisual: imatge, so i vídeo. - Construcció del coneixement |
enllaç |
https://drive.google.com/open?id=1e9CvjLOppqC5f8sgLmH4MAicem0gbVHd |