Títol |
BEE-BOOT |
referents |
Gemma Gràcia i Lara Bou |
Centre |
SANT JOAN BAPTISTA |
Matèria |
Matemàtiques, Coneixement del Medi, Llengua Catalana i Llengua Castellana |
Nivell |
1r, 2n i 3r |
Durada |
1 hora setmanal |
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Google Apps |
referents |
DAVID ABAD CAMPRUBÍ |
Centre |
SAGRADA FAMÍLIA |
Matèria |
Informàtica |
Nivell |
Professorat i Personal d'Administració del Centre |
Durada |
En procés d'instal·lació i aplicació al centre |
objectius |
- Fer servir Google Drive com a "servidor" al núvol, tot desenvolupant jerarquia de carpetes, permisos d'accés a usuaris... - Ús de Google Docs per a desenvolupar i gestionar tota la documentació del centre. - Fer servir el correu corporatiu com a eina de comunicació interna. |
competències |
- Comunicativa - comunicació interna del centre. - Tractament de la informació i competència digital. - Aprendre a aprendre. |
continguts |
- Correu electrònic. - Càrrega i gestió de documents a Drive. |
enllaç |
|
Títol |
Calendari Google |
referents |
Miquel Baixench |
Centre |
LABOURÉ |
Matèria |
Informàtica |
Nivell |
Professorat i ESO |
Durada |
Una setmana |
objectius |
Introduïr el calendari de Google com a eina de treball comú. |
competències |
Comunicativa, tractament de la informació i digital, aprendre a aprendre. |
continguts |
Funcionament del calendari de Google. Concepte de calendari públic i calendari privat. |
enllaç |
|
Títol |
UN MÓN PETIT |
referents |
Magda Blanes |
Centre |
PARC DE LA CIUTADELLA |
Matèria |
Educació artística, coneixement del medi, llengua |
Nivell |
4t, 5è, 6è . Taller |
Durada |
3 sessions |
objectius |
· Observar les diferents mides de les coses que ens envolten, especialment les coses que són difícils de veure a ull nu. · Distingir entre mirar a ull un o amb un aparell que augmenti la visió: binocles, lupes de mà, aigua, lupa binocular… · Dibuixar objectes al natural. · Conèixer senzillament el funcionament d’una càmera de fotos i especialment el macro. · Treballar i apreciar la dimensió artística de la fotografia i els elements que la poden fer possible: línies, color, composició, llum, textura, enquadrament, contingut… · Mirar fotografies de diferents fotògrafs i comentar el seu valor artístic. · Veure com alguns artistes han aprofitat el macro per apropar-nos a realitats petites (fotografia científica), fotografia creativa. · Produir una fotografia on la intervenció del macro sigui prioritat · Compartir i publicar les produccions artístiques. |
competències |
-Artística i cultural, aprendre a aprendre, tractament de la informació i competència digital, coneixement i interaccció amb el món físic, comunicativa lingüística i audiovisual |
continguts |
- Instruments òptics i pròtesi visuals (lupes, càmera fotogràfica, aigua...) - LLenguatge visual - La càmera fotogràfica - Eines google de fotografia i de publicació al blogger |
enllaç |
http://www.slideshare.net/MBLANESORTS/que-fan-alguns-fotografs http://www.slideshare.net/MBLANESORTS/taller-macro-63419519
https://goo.gl/photos/
|
Títol |
Codi QR |
referents |
Rosa M. Cucurull |
Centre |
MILÀ I FONTANALS |
Matèria |
Català i Medi |
Nivell |
2n |
Durada |
Una setmana |
objectius |
-Utilitzar les eines TIC i la tablet per confeccionar el llibre d'endevinalles que presentarem per Sant Jordi. |
competències |
- Artística i cultural, aprendre a aprendre, tractament de la informació i competència digital, autonomia i iniciativa personal i coneixement i interacció amb el món físic. |
continguts |
- Reconeixement dels edificis més importants del Barri del Raval. |
enllaç |
Títol |
Llums, càmera i acció |
referents |
Naira Meneses (mestra de 1r que va dur a terme l'ambient) |
Centre |
PERE VILA |
Matèria |
Ambients |
Nivell |
1r, 2n i 3r |
Durada |
3 dies setmanals durant el curs d'1h 30' |
objectius |
Millorar la seqüenciació de fets creant petites històries mudes. Utilitzar eines TIC per representar les històries. |
competències |
Expressar i comunicar pensaments i opinions oralment als companys. Respectar les opinions i comentaris dels companys. Ser capaç de prendre i acceptar les decisions del grup. Afavorir el treball cooperatiu.
Adquirir una progressiva autonomia davant de la feina. Buscar solucions als dubtes plantejats. Utilitzar elements de l'entorn per crear històries. Utilitzar la càmera de fotos decidint la seqüència de la història. |
continguts |
Presentació, nus i desenllaç de les històries. Els plans amb la càmera fotogràfica. El Movimaker per crear els vídeos finals. |
enllaç |
Títol |
Introducció a l'SCRATCH |
referents |
Mestres de sisè |
Centre |
PIA SANT ANTONI |
Matèria |
Informàtica |
Nivell |
6è |
Durada |
4 sessions |
objectius |
- Aprendre un llenguatge de programació de forma lúdica - Aprendre a treballar en grup cooperatiu, el grup és més eficaç que l'individu. - Tenir una visió crítica del món dels video jocs. |
competències |
|
continguts |
- Coneixement i ús del programa scratch - Presentació als companys del vídeo realitzat |
enllaç |
|
Tablets a ci i cm
Títol |
Tablets |
Centre |
ALEXANDRE GALÍ |
Matèria |
Socials |
Nivell |
5è |
Durada |
6 sessions |
objectius |
Fer petits curs utilitzant les tauletes |
competències |
Digital |
continguts |
Planificació, producció, etc.. |
enllaç |
www.alexandregali.es |
Títol |
Una mà de contes |
referents |
Tutora 5è |
Centre |
CERVANTES |
Matèria |
Català |
Nivell |
5è |
Durada |
10h |
objectius |
· Inventar un conte i buscar la manera de fer la representació d'aquest amb material plàstic. · Enregistrar, editar i produir el conte audiovisual. · Treballar de manera responsable tot ajudant i respectant la feina dels membres del grup. |
competències |
· Competència lingüística i audiovisual. · Artística i cultural. · Tractament de la informació i competència digital. · Social i ciutadana. |
continguts |
· Establiment del rols de treball dels membres del grup. · Redacció d'un conte inventat. · Planificació i/ elaboració del material que es farà servir per la representació del conte. · Representació i narració del conte. · Producció i edició del vídeo final. |
enllaç |
https://www.youtube.com/watch?v=CQxWylO2Hto https://www.youtube.com/watch?v=48aT2CjrFa0
|
Títol |
Google apps |
referents |
Isidre Pasqual Felip |
Centre |
SANT FELIP NERI |
Matèria |
TIC |
Nivell |
Professorat i alumnat d'ESO |
Durada |
Sessions puntuals al llarg del curs al professorat i des de les àrees a l'alumnat |
objectius |
|
competències |
|
continguts |
|
enllaç |
|
Títol |
Codis de realitat augmentada (Aurasma) |
referents |
Cristina Santamaria |
Centre |
COLLASO I GIL |
Matèria |
Socials |
Nivell |
des de 3r fins a 6è |
Durada |
2 sessions |
objectius |
-Utilitzar les eines TIC i la tablet per confeccionar el contingut (videos, fotos, dibuixos, audios, etc) dels codis de realitat augmentada, |
competències |
- Artística i cultural, - Aprendre a aprendre, tractament de la informació i competència digital, autonomia i iniciativa personal i coneixement i interacció amb el món que els envolta. |
continguts |
- Reconeixement d'elements històrics de l'escola. Reconeixement i apreciació d'exposicions temporals d'altres companys de l'escola |
enllaç |
https://goo.gl/nbTf99 |
Títol |
KAHOOT |
referents |
Guillem (tutor de 6è) |
Centre |
MEDITERRÀNIA |
Matèria |
Medi Natural i Matemàtiques |
Nivell |
6è |
Durada |
3-4 sessions |
objectius |
Ser competents des d’ un Ipad. Tenir un autocontrol de la seva progressió acadèmica. |
competències |
Digital Aprendre a aprendre Autonomia i iniciativa personal Comunicació lingüística i audiovisual Matemàtica |
continguts |
Coneixement de l’ aplicació: KAHOOT Ús i utilitat |
enllaç |
Per jugar: https://kahoot.it/ Per crear-ne: https://getkahoot.com/ |